domingo, 20 de maio de 2007

To a british visitor

Mr. Gledwood came back here another day and posted a message translated by babelfish. It was something like this:

Hello! Que blog encantador no português! Eu posso somente compreendê-lo traduzindo um parágrafo de cada vez com Babelfish. Meus blogs têm Babelfish construídos em assim que você imprensa justa a bandeira em minha tecla de Babelfish (à direita) e você podem ler meu blog inteiro no português! Venha assim por gledwood2.blogspot e tenha um olhar em meus diários secretos. Também eu abri dois blogs video novos. Um tem videos do PNF, o outro é videos do comedy. Eu espero que você me visite logo. Diga-me como bom o Babelfish é! Todo o mais melhor a você - de - Gledwood"Gledwood Vol 2"
Thanks, Gledwood, for passing by! This first video, you know, the song is a very nice play, Don't worry be happy, with Bobby MacFerrin:



But this another video here, I think you don't. The same fantastic McFerrin playing "Tico Tico no Fubá". This is a Brazilian Chorinho (a style very particular of Brazilian music) composed by a musician born in the state of Sao Paulo, Brazil, named Zequinha de Abreu (1880 - 1935). This piece was composed in 1917, and it was introduced to international audiences in the 40's mainly by Carmen Miranda. Enjoy!

Nenhum comentário: